Intervju: Susanne Einhorn

Under året kommer vi på Elins Esplanad satsa på kompetenshöjande föreläsningar för alla våra medarbetare för att bland annat öka upp trivsel, bemötande och service ännu mer för att alla som besöker oss ska känna sig omhändertagna. Målet är att ha Sveriges trevligaste, mest välmående och bästa butiksmedarbetare.

Först ut är Susanne Einhorn som kommer hit och föreläser om sälj och kundbemötande. Det är en av två föreläsningar Susanne ska göra hos oss. Susanne har över 20 års erfarenhet från handel och servicebranschen och är en verklig expert på att möta människor på rätt sätt.



Hej Susanne! Vad roligt att du kommer till oss på Elins Esplanad. Vad handlar din föreläsning om? 

– Föreläsningar kommer att handla om hur du som säljare genom din egen kraft och energi kan skapa skillnaden mellan en nöjd kund och en supernöjd kund.

En nöjd kund är någon som tycker att besöket var okej, inget mer. En supernöjd kund är någon som fått sina förväntningar överträffade med råge. Den supernöjda kunden är den som kommer att berätta om sitt besök för andra och rekommendera sina vänner och bekanta ett besök. Den supernöjda kunden kommer också ge dig som säljare värdefull feedback att ta med dig för ett kunna vässa ditt bemötande ännu mer. Det gör dig till en lyckligare säljare och det tillsammans med en  supernöjd kund det är känslan jag eftersträvar.

Kärnan i min föreläsning är upplevelser och hur människor möts på det personliga planet. Vi ser en utveckling där butikerna blir allt färre och våra kunder i allt högre grad efterfrågar personligt bemötande och en trevlig upplevelse.

Vad är syftet med föreläsningen?
Syftet är att Elins Esplanad ska fortsätta vara kundens förstahandsval i Skövde. Att det är den destination man väljer för shopping, trivsel, chill och skönt häng och gärna återvänder till om och om igen. Att det personliga bemötandet skapar en självklar mötesplats och att besökarna känner sig både inspirerade och som en självklar del av den härliga gemenskap som finns på Elins Esplanad.

Vad vill du att man som deltagare ska få med sig för känsla från föreläsningen? 
Att allt är möjligt! Varje butikssäljare besitter själv den kraft som kan leda en kundupplevelse från medioker till episk. Ingenting kommer gratis och det gäller att bestämma sig för att man vill vara med och skapa en upplevelse i världsklass. Det kräver träning, viljestyrka och uthållighet. Som jag brukar säga: ”I don´t dream about my success, I work on it!

Hur tror du det kommer förbättra våra besökares upplevelse av Elins Esplanad?
Jag tror att varje besökare vill bli sedd, hörd och känna sig välkommen. Kan alla butiker och medarbetare på Elins Esplanad förmedla den känslan så vet jag att det kommer att återspegla sig i fler glada och nöjda kunder.

Tack för intervjun Susanne och varmt välkommen till oss på Elins Esplanad!

 

 

2

2 thoughts on “Intervju: Susanne Einhorn

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>