Retail Academy: föreläsning med Susanne Einhorn

Som vi tidigare berättat satsar vi på Elins Esplanad på kompetenshöjande föreläsningar för alla våra medarbetare under året. Syftet är bland annat öka upp trivsel, bemötande och service ännu mer för att alla som besöker oss ska känna sig omhändertagna. Målet är att ha Sveriges trevligaste, mest välmående och bästa butiksmedarbetare.

Idag var det dags för första föreläsningen med föreläsaren Susanne Einhorn som under morgonen föreläste om sälj och kundbemötande för oss på Ten Lanes här i Skövde. Susanne bjöd på erfarenheter, exempel och slutsatser från sin 20 års långa erfarenhet från handel och servicebranschen och lockade både till skratt och igenkännande nickar bland åhörarna.


Visste ni till exempel att vi människor bär på spegelreceptorer i våra hjärnor och därför är benägna att härma och ta efter andra människors kroppsspråk och ansiktsuttryck? Det är därför vi mår bra när någon ler mot oss och att ett leende ofta smittar. En fin tanke att ta med sig för att kunna sprida glädje till de människor vi möter under en dag :)

Vi fick med oss massor av tips, kunskaper och inputs. Vi gjorde även kluriga och roliga utmaningar. Men framför allt blev vi fulltankade med pepp och uppmuntran av Susanne! Nu ser vi fram mot att öka upp våra besökares upplevelser och välmående i vår galleria.

Tack för en grym start på dagen Susanne och välkommen tillbaka till oss på Elins Esplanad i december för föreläsning två :)

3

One thought on “Retail Academy: föreläsning med Susanne Einhorn

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>